Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB Berlin 2012

Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB Berlin odbyły się w dniach 7 – 11 marca 2012 roku. Na imprezie oglądać można było ekspozycje z ponad 180 krajów. Przygotowanych było ponad 10 000 stoisk, a liczba odwiedzających przekroczyła 110 000 osób z całego świata, co wskazuje na coroczną tendencję wzrostu liczby zainteresowanych. W tym roku oficjalnym krajem partnerskim targów był Egipt, który po wydarzeniach związanych z ubiegłoroczną rewolucją stracił część dochodów z turystyki.

Targi w Berlinie zajmowały powierzchnię ponad 160 000 m², wystarczy spojrzeć na plan ekspozycji, by odczuć ich ogrom. Sprawne poruszanie się między halami zapewniała specjalnie przygotowana sieć busów.

W dniach 7 – 9 marca targi otwarte były jedynie dla profesjonalistów, natomiast w dniach 10 – 11 marca targi mógł odwiedzić każdy, kto wykupił odpowiedni bilet.

Ceny biletów wahały się od 12 € do 56 € w zależności od sposobu jego zakupu, ilości dni podczas których bilet obowiązywał, statusu kupującego (profesjonalista/osoba z zewnątrz).

Od lat targi przyciągają touroperatorów, hotelarzy, przewoźników, a także turystów oraz wszystkie osoby zainteresowane podróżami w tym również licznych uczniów i studentów. Prócz nich na targach spotkać można polityków czy przedstawicieli władz. Międzynarodowe Targi Turystyczne w Berlinie to największa i najbardziej prestiżowa impreza tego typu na świecie. Uczestnictwo w Targach stwarza możliwość pogłębienia relacji biznesowych oraz zapoznania się z bieżącymi trendami rozwoju turystyki na całym świecie. W ciągu tych kilku dni cały turystyczny świat skoncentrowany jest w jednym miejscu. W trakcie targów, prócz ekspozycji, organizowane są konferencje, prezentacje produktów wystawiających się touroperatorów, konkursy, spotkania z podróżnikami. Wystawcy gwarantują dostęp do ciekawych materiałów w postaci katalogów, atlasów, map, ciekawych regionalnych gadżetów. Prócz tych oczywistych wydarzeń, podczas targów poruszane są zagadnienia związane z ich generalną konwencją. Organizowane są debaty związane z globalnymi problemami turystyki na świecie oraz prowadzone są liczne panele dyskusyjne dotyczące możliwości ich rozwiązań.

W tym roku polskie ekspozycje znaleźć można było w hali nr 15, gdzie swoje stoiska zaprezentowało ponad 100 polskich wystawców. Oprócz prezentacji poszczególnych regionów, najważniejszym poruszanym tematem była organizacja Euro 2012. Szczególną uwagę poświęcono prezentacji miast organizujących mecze – Warszawy, Wrocławia, Poznania, Gdańska. Na stoiskach było można uzyskać informacje o turystycznych atrakcjach oraz bazie hotelowej. Co ciekawe jedno ze stoisk w całości pokryto prawdziwą murawą.  

Lufthansa City Center w tym roku swoje stoisko zaprezentowała w hali 21b. A godnymi uwagi projektami stały się z pewnością projekty LCC Latin Emotions oraz LCC Sense of Arabia.

Program LCC Latin Emotions został przygotowany przez 8 biur z 6 krajów latynoamerykańskich. Obejmuje on bardzo ekskluzywne podróże po krajach takich jak Argentyna, Brazylia, Chile, Guatemala, Peru oraz Wenezuela. Podróże przygotowane w ramach programu pokazują całe bogactwo krajów latynoamerykańskich. Program pozwala korzystać z indywidualnie przygotowanych podróży na wysokim poziomie w ramach projektu „Pure Luxury”.
Podobnym projektem wspólnym biur Lufthansy jest LCC Sense of Arabia skupiający biura z krajów arabskich wspólnie promujących swoje kraje jako atrakcyjne miejsca turystyczne.

Dla osób zainteresowanych udziałem w imprezie turystycznej podobnego pokroju polecamy odwiedzenie Targów ITB Asia odbywających się w październiku w Singapurze lub zapraszamy do Berlina w przyszłym roku!

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *